Kompletny przewodnik po szkoleniu pracowników

Uczenie się to niekończący się krąg nowej wiedzy i umiejętności. Od urodzenia do dnia śmierci ciągle się uczymy, ewoluujemy i rozwijamy. Jeśli chcesz mieć pewność, że korzystasz z najbardziej aktualnych teorii, wiedzy i zestawów umiejętności, jako firma musisz traktować szkolenie i rozwój pracowników bardzo poważnie. Jeśli tego nie zrobisz? Cóż, ryzykujesz, że pozostaniesz w tyle za konkurencją, nie będziesz wiedział, co się dzieje, gdy chodzi o nowe innowacje, a także nie zrobisz nic najlepszego dla swoich pracowników, ich ogólnego morale i poziomu zadowolenia z pracy.

Mając to wszystko na uwadze, porozmawiajmy o szkoleniu i rozwoju pracowników. Podkreślimy różnice między nimi, opowiemy o tym, dlaczego są tak ważne, podamy kilka przykładów na ich poparcie, a następnie rozpoczniemy proces tworzenia własnego, kompleksowego pakietu szkoleniowego.

Co to jest szkolenie i rozwój pracowników?

W trakcie tej rozmowy będziemy używać ogólnego terminu "szkolenie i rozwój", ale należy podkreślić, że są to dwa zupełnie różne pojęcia i aby z powodzeniem przejść przez proces szkolenia, należy znać subtelne różnice między nimi.

Podsumowując, szkolenie pracowników ma charakter edukacyjny, natomiast rozwój to raczej kształtowanie umiejętności. Dla przykładu - szkolenie pracowników może polegać na wysłaniu ich na kurs szkoleniowy w celu zapoznania się z nowym systemem komputerowym, który ma być zainstalowany w biurze. Dzięki temu pracownicy zdobędą wiedzę niezbędną do nauki obsługi systemu, a następnie będą mogli lepiej poznać i przyzwyczaić się do niego, gdy sami zaczną go używać. Z drugiej strony, rozwój pracowników może przybrać formę dyskusji o tym, co dany pracownik chciałby zrobić w swojej karierze, podczas oceny. Na podstawie tej rozmowy można opracować pakiet szkoleniowy, który pomoże pracownikowi osiągnąć jego cele, np. awansować na stanowisko kierownicze.

Te dwa pojęcia są bardzo podobne i z oczywistych powodów często łączone razem, ale mają dość duże różnice i służą dwóm zupełnie różnym celom. Oczywiście rozwijasz swoich pracowników, gdy wysyłasz ich na szkolenia, aby się czegoś nauczyli, ale nie robisz zbyt wiele dla ich przyszłych nadziei i aspiracji, czyli tego, o co tak naprawdę chodzi w rozwoju.

Co szkolenia i rozwój pracowników oznaczają dla Calibre

W Calibre bardzo poważnie podchodzimy do kwestii szkolenia i rozwoju pracowników. Nie chodzi nam tylko o meble gabinetowe i najnowszą markę modułowych mebli biurowych; chodzi nam o cały pakiet. Dlaczego? Ponieważ chcemy, aby nasi pracownicy byli zadowoleni i chcemy pomóc im w wykorzystaniu ich potencjału. Z biznesowego punktu widzenia szkolenie pracowników gwarantuje również, że każdy członek naszego personelu wie, co robi, zna swoją rolę i wie, jak korzystać z oprogramowania i sprzętu, który jest potrzebny, aby pomóc naszym klientom i wykonać pracę.

Gdybyśmy nie traktowali szkoleń i rozwoju personelu poważnie, nasi pracownicy nie byliby tak szczęśliwi, siedząc za biurowymi ściankami działowymi lub ekranami, brakowałoby im morale, a istnieje duże prawdopodobieństwo, że nasi konkurenci byliby o krok przed nami, wykorzystując najnowocześniejsze technologie i metody komunikacji, aby dotrzeć do nowych klientów. Konferencja

Jak widać, szkolenia i rozwój przynoszą korzyści nie tylko pracownikowi, ale także ogólnemu sukcesowi firmy.

W tym celu staramy się wymyślać nowe i wyjątkowe sposoby organizowania sesji szkoleniowych. Nie chcemy zawsze iść drogą szkoleń w klasie, siedząc przy biurkach - to może być bardzo nudne, dlatego uważamy, że szkolenia powinny być innowacyjne, interaktywne i zabawne! Kiedy zaczynasz zastanawiać się, w jaki sposób możesz włączyć szkolenia i rozwój, warto pomyśleć nieszablonowo. Aby zaangażować pracowników, trzeba zachęcić ich do zainteresowania się tym, czego się uczą, a nawet jeśli temat nie jest zbyt ekscytujący, trzeba znaleźć sposób na przekazanie wiedzy, który ich zaangażuje i sprawi, że wiedza, której potrzebują, zostanie skutecznie przyswojona.

Z powodzeniem wypróbowaliśmy różne metody, w tym sesje szkoleniowe w formie czatu w porze lunchu, z wygodnymi i swobodnymi siedzeniami w kawiarni, które są bardziej nieformalne i sprzyjają współpracy. Wysyłaliśmy naszych pracowników na zewnętrzne sesje szkoleniowe i prosiliśmy ich o przekazywanie innym członkom personelu informacji zwrotnych na temat tego, czego się nauczyli. Zachęcamy też naszych pracowników do poznawania i korzystania z webinariów, zapewniając im niezbędny czas, by mogli to robić w godzinach pracy.

Wszystkie te metody okazały się bardzo skuteczne, nie tylko w zwiększeniu wartości naszych transakcji dotyczących mebli biurowych w Londynie, ale także w zapewnieniu, że nasi pracownicy są na bieżąco, pewni siebie i wydajni.

Popularne i przydatne techniki szkolenia i rozwoju pracowników, które warto wypróbować

Rodzaj zastosowanej techniki szkoleniowej i rozwojowej w pełni zależy od pracowników i sposobu, w jaki według Ciebie najlepiej zareagują. Jeśli masz bardziej dojrzałych pracowników, być może skorzystanie z e-learningu i webinarów nie będzie najskuteczniejszym rozwiązaniem. Z drugiej strony, jeśli pracownicy są w różnym wieku lub są młodsi, szkolenia interaktywne są świetnym pomysłem. Ważne jest, aby rozważyć zalety i wady każdej z metod, zanim podejmie się ostateczną decyzję, która droga jest bardziej skuteczna.

Główne rodzaje szkoleń i technik rozwojowych to:

  • Szkolenie w sali lekcyjnej, np. z instruktorem lub nauczycielem prowadzącym zajęcia. Zazwyczaj odbywa się to w formie siedzenia przy dużym stole konferencyjnym z krzesłami biurowymi przez pół dnia lub cały dzień, z tablicą lub projektorem pokazującym główne aspekty nauczanego materiału. W ciągu dnia odbywa się zwykle kilka zajęć i ćwiczeń, często w grupach. Na koniec sesji rozdawane są materiały do notowania, dzięki którym można zrobić notatki do domu na temat tego, czego się nauczyliśmy.
  • Interaktywne metody szkoleniowe. Mogą one odbywać się w sali lekcyjnej, być może z wygodnymi siedzeniami w kabinach, lub w sieci, ale chodzi o to, by wszyscy zaangażowali się w naukę i byli bardziej zaangażowani, w przeciwieństwie do nauczania w sposób bardziej akademicki. Można stosować quizy, dyskusje w grupach, zwykle w mniejszych grupach, oraz studia przypadków z przykładami z życia wziętymi.
  • Szkolenia praktyczne. Dobrym przykładem są tu sesje szkoleniowe St John's Ambulance. W tym przypadku uczysz się poprzez działanie, np. ucząc się technik ratowania życia na manekinie. Sesje te są uzupełnione o część teoretyczną, filmy wideo, quizy i dyskusje grupowe. Bardziej praktyczne podejście pomaga pracownikom szybciej przyswajać wiedzę i doświadczać tematu w realnych warunkach. W tym przypadku można również uzyskać informację zwrotną, gdy technika nie jest do końca poprawna, i można ją znacznie łatwiej skorygować.
  • CBT/Szkolenie z wykorzystaniem komputera. Jest to obecnie bardzo popularna metoda, która może być dość interaktywna, jeśli chodzi o quizy i scenariusze z życia wzięte. Dobrym przykładem jest moduł szkolenia teoretycznego przed przystąpieniem do egzaminu na prawo jazdy. W tym przypadku uczestnik jest wirtualnie wprowadzany w sytuację i na tej podstawie może zdecydować, co zrobi, biorąc pod uwagę informacje zwrotne. Tego typu sesje szkoleniowe pozwalają również pracownikom uczyć się we własnym tempie, bez poczucia presji, że muszą nadążać.
  • Kształcenie na odległość za pośrednictwem wideokonferencji lub telekonferencji. Jeśli masz pracowników, którzy pracują na odległość, np. z domu lub z dowolnego miejsca na świecie, to doskonałym pomysłem są sesje szkoleniowe w formie wideokonferencji. Przypomina to sesję szkoleniową w klasie, ale pracownicy nie muszą podróżować, aby się na nią dostać!

W ramach każdego z tych rodzajów szkoleń i rozwoju można oczywiście wyróżnić podkategorie dotyczące sposobu prowadzenia danej sesji. Jeśli chodzi o rozwój, często lepsze jest podejście "jeden na jeden". Mówimy tu o doskonaleniu osoby, pomaganiu jej w nauce, aby mogła wykorzystać nową wiedzę i użyć jej do osiągnięcia celu. Dlatego też początkowe etapy planu rozwoju powinny być bardziej zindywidualizowane, np. ocena lub spotkanie nieformalne, które następnie przechodzi w ścieżkę szkoleniową, kiedy to identyfikuje się konkretne zagadnienia, o których dana osoba musi się dowiedzieć więcej, aby wprowadzić ją na drogę do sukcesu.

W tym wszystkim należy wspomnieć o dwóch szczególnych modułach szkoleniowych, które są z powodzeniem stosowane w różnych branżach. Oba są wykorzystywane do oceny skuteczności programu szkoleniowego. Są to:

  • Czteropoziomowy model oceny szkolenia Kirkpatricka
  • Model oceny uczenia się Kaufmana

Czteropoziomowy model oceny szkolenia Kirkpatricka

Ten szczególny model, opracowany w 1955 r. przez Donalda Kirkpatricka, został stworzony, aby pomóc w ocenie skuteczności metody uczenia się. Nazwa modelu zdradza, że składa się on z czterech poziomów: reakcji, uczenia się, zachowania i wyników.

Reakcja mierzy pierwszą reakcję na program szkoleniowy, np. to, jak szybko został on zrozumiany. Ma to na celu pomoc w opracowaniu programu i udoskonaleniu materiałów szkoleniowych, a także osoby prowadzącej szkolenie. Uczenie się mierzy, jak szybko i skutecznie informacje są przyswajane przez uczestników zajęć oraz jak szybko osiągane są cele dydaktyczne. Zachowanie mierzy, jak dobrze przekazane informacje sprawdzają się w świecie rzeczywistym i jak łatwo można je zastosować w pracy. Wreszcie, wyniki mierzą wpływ programu szkoleniowego oraz jego ogólny sukces.

Ten konkretny model jest bardzo przydatny dla firm opracowujących nowy program szkoleniowy, aby ocenić łatwość uczenia się, a także wyniki jako ocenę końcową.

Model oceny uczenia się Kaufmana

W przeciwieństwie do modelu Kirkpatricka, model Kaufmana składa się z sześciu poziomów, ale jego celem jest zmierzenie tego samego rodzaju wpływu. Poziomy tego modelu to: wkład, postęp, nabycie, zastosowanie, wyniki organizacyjne oraz konsekwencje dla społeczeństwa/klienta. Pierwsze cztery poziomy są dość podobne do modelu Kirkpatricka, jednak dwa ostatnie mają na celu zmierzenie wpływu programu szkoleniowego na organizację oraz na doświadczenie klienta jako efekt końcowy. W przypadku większych organizacji, które mają wiele indywidualnych kontaktów z klientami, ten konkretny model może się bardzo dobrze sprawdzić, aby zapewnić najlepsze rezultaty dla wszystkich zainteresowanych, tj. firmy, pracownika oraz klienta.

Korzyści płynące ze szkolenia i rozwoju pracowników są oczywiste, a o szczegółach tego tematu będziemy mówić już wkrótce. Nie tylko my w Calibre przywiązujemy ogromną wagę do tego aspektu doświadczenia pracowników - takie firmy jak Amazon, AT&T, Marriott International Inc, Pixar, Airbnb i Optoro mają fantastyczne programy szkolenia i rozwoju pracowników.

Korzyści wynikające ze szkolenia i rozwoju pracowników

Aby w pełni uświadomić sobie, dlaczego Twoja firma powinna wdrożyć kompleksowy program szkoleń i rozwoju pracowników oraz ogólną etykę szkoleniową, sprawdźmy najważniejsze korzyści, jakie może odnieść Twoja firma.

Szkolenie i rozwój pracowników to gwarancja:

  • Wyprzedzanie rozwoju i zmian zachodzących w branży - Jest to niezwykle istotne, jeśli chodzi o wyprzedzanie konkurencji, a także zapewnienie, że Ty i Twoi pracownicy znacie wszystkie nowe przepisy, które wchodzą w życie i dotyczą Twojej firmy. Na przykład, jeśli zostaną wprowadzone nowe przepisy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy, a Ty nie przeszkolisz swoich pracowników, w razie wypadku możesz zostać pociągnięty do odpowiedzialności i znaleźć się w poważnych tarapatach.
  • Aktualizuje nowe technologie - Wszyscy wiemy, że technologia nieustannie się zmienia i podobnie jak w przypadku przepisów, jeśli nie będziesz na bieżąco, pozostaniesz daleko w tyle za konkurencją i poważnie stracisz dystans. Szkoląc pracowników w zakresie najnowszych technologii, wyposażasz ich w uniwersalne umiejętności i dajesz im wiarę we własne możliwości.
  • Pozwala dostrzec słabe punkty - Jeśli harmonogram szkoleń jest aktualizowany na bieżąco, można łatwo zidentyfikować słabe punkty pracowników, a także ewentualne luki na rynku, które można wykorzystać. W przypadku wykrycia słabych punktów wśród pracowników można podjąć działania zmierzające do rekrutacji lub wypełnienia tej luki, aby zapewnić firmie dalszy rozwój we właściwym kierunku.
  • Umiejętności i wiedza nie zostaną zapomniane - Łatwo jest odbyć jedną sesję szkoleniową, a potem wszystko zapomnieć, ale jeśli wdrożysz program szkoleniowy, możesz odświeżyć te umiejętności i wiedzę, jednocześnie uzupełniając je o dodatkowe elementy. W ten sposób wszyscy zyskują.
  • Zwiększenie morale pracowników - inwestując w szkolenia i rozwój pracowników, można zwiększyć prawdopodobieństwo, że będą się oni czuli docenieni. Pracownik, który czuje się doceniany, zawsze będzie pracował dla Ciebie ciężej, ponieważ chce się odwdzięczyć, czuje się bardziej optymistyczny i pewny siebie, a w rezultacie ma nadzieję na rozwój swojej kariery. Morale wzrasta!
  • Łatwiejszy awans w ramach firmy - Aktualizowanie potrzeb szkoleniowych i rozwojowych pracowników może ułatwić awansowanie obecnych pracowników w ramach firmy, zmniejszając tym samym potrzebę zatrudniania nowych pracowników, których trzeba szkolić od podstaw, poznawać i dawać im czas na zaaklimatyzowanie się.
  • Szkolenia mogą także pomóc w przyciągnięciu nowych, świeżych talentów - firma, która ma reputację firmy oferującej szkolenia i rozwój, jest atrakcyjna dla nowych talentów. Jeśli chcesz zatrudnić świeże, nowe twarze, wprowadzenie takiego programu przyciągnie najlepszych z nich.
  • Szkolenia i rozwój to inwestycja, która się opłaca - inwestujesz czas i pieniądze w swoich pracowników, co przyniesie Ci duże korzyści w przyszłości. Wspomnieliśmy już o morale, ale ma ono również wpływ na wydajność, a wzrost wydajności przynosi dodatkowe zyski każdej firmie.

Jak widać, korzyści z inwestowania w szkolenia i rozwój są ogromne, a im bardziej się w to zaangażujesz, tym większe będą końcowe korzyści. Jak we wszystkim w życiu, trzeba jednak pamiętać o potencjalnych negatywnych aspektach, dlatego omówmy niektóre z możliwych wad wdrożenia kompleksowego programu szkoleń i rozwoju w organizacji.

Potencjalne wady szkoleń i rozwoju pracowników

Nie ma zbyt wielu wad tego tematu, ale dla porządku musimy o nich wspomnieć.

  • Jeśli nie określisz właściwego sposobu prowadzenia szkoleń i rozwoju, pracownicy mogą łatwo stracić zainteresowanie - pracownicy mogą łatwo postrzegać szkolenia jako coś w rodzaju papierowego ćwiczenia, kolejnego okienka do zaznaczenia. Dzieje się tak, gdy szkolenie lub ścieżka rozwoju nie są prowadzone we właściwy sposób.
  • Niektórzy pracownicy uważają szkolenia za stresujące - Nie chcemy generalizować, ale czasami może się zdarzyć, że starsze pokolenie pracowników, którzy pracują w organizacji od lat, może uznać wprowadzanie nowych szkoleń za nieco stresujące. W tym przypadku bardzo ważne jest, by pomóc im zrozumieć, że nie jest to zagrożenie, ale coś pozytywnego.
  • Dodatkowe koszty - Oczywiście, wdrożenie programu szkoleniowego i rozwojowego wiąże się z kosztami, co może być zbyt dużym obciążeniem dla mniejszych firm. W tym przypadku znalezienie złotego środka zapewni pracownikom dostęp do aktualnych informacji bez konieczności przepłacania. Ponownie, jest to inwestycja, która przyniesie korzyści w niedalekiej przyszłości.
  • Zaangażowanie dodatkowego czasu - Dla osób zatrudniających niewielką liczbę pracowników wyjazd pracownika na szkolenie może oznaczać dodatkową pracę dla pozostałych pracowników. Webinaria i sesje szkoleniowe w porze lunchu to świetny sposób na rozwiązanie tego problemu.
  • Pracownicy mogą odejść z nowymi umiejętnościami i wiedzą - Oczywiście, można przeszkolić pracownika w zakresie najnowszej wiedzy i umiejętności, wdrożyć program rozwoju, a on może po prostu odejść do innej firmy. Jest to ryzyko, które trzeba podjąć, i naprawdę nie ma sposobu, by je ominąć. Ogólnie rzecz biorąc, szkolenia i rozwój pomagają jednak firmom zatrzymać lojalnych pracowników, więc nie powinno to być zbyt duże ryzyko.

Jak opracować typowy program szkoleniowy

Kiedy po raz pierwszy przystępuje się do opracowywania programu szkoleniowego, ważne jest, aby poświęcić temu etapowi wiele czasu i przemyśleń. Brak dokładności na tym etapie oznacza mniej korzystne wyniki w przyszłości. Może być trudno określić, od czego zacząć, ale metody szkoleniowe i sposoby oceny, o których wspomnieliśmy wcześniej, takie jak model Kirkpatricka, pomogą upewnić się, że jesteś na właściwej drodze do sukcesu.

Przyjrzyjmy się zatem ogólnemu harmonogramowi opracowywania skutecznego i szczegółowego programu szkoleniowego.

Ocena potrzeb szkoleniowych - Po pierwsze, zanim opracujesz pakiet i plan, musisz wiedzieć, jakie są Twoje potrzeby szkoleniowe. Aby to zrobić, zastanów się, jaki jest Twój ogólny cel biznesowy i jakie szkolenia musisz wdrożyć, aby go osiągnąć. Co powinni wiedzieć Twoi pracownicy? Co powinni umieć robić? Wszystko musi zmierzać do celu i to on powinien być Twoim przewodnikiem.

Pamiętaj, że uczysz osoby dorosłe - Pamiętaj, że Twoje szkolenie musi być dostosowane do potrzeb osób dorosłych. Dorośli uczą się i wchodzą w interakcje w zupełnie inny sposób niż dzieci, dlatego należy skupić się na zadaniach, ponieważ większość ludzi uczy się poprzez działanie. Pamiętaj też, by nie mówić do ludzi z góry - dorośli chcą, by ich szanowano, i słusznie.

Określ cele uczenia się - Co powinien umieć Twój personel po ukończeniu programu szkoleniowego? Potrzebna jest lista celów, ale należy też regularnie sprawdzać zrozumienie programu, np. poprzez quizy, studia przypadków i ćwiczenia wymagające pracy z podręcznikiem lub praktyki.

Przygotuj materiały szkoleniowe - Do przeprowadzenia szkolenia potrzebne są konspekty, podręczniki i inne materiały, które należy teraz zebrać w całość. Przy ich opracowywaniu należy starać się być jak najbardziej praktycznym i praktycznym, dbając o to, by w programie znalazło się wiele praktycznych ćwiczeń. Należy podzielić wszystko na części, ponieważ w ten sposób łatwiej będzie przyswoić nową wiedzę, a pracownicy łatwiej wszystko zapamiętają. Niezbędne jest także rozdawanie ulotek i broszur, które pracownicy będą mogli zabrać ze sobą, aby móc się do nich później odwołać. Kolejną dobrą wskazówką jest zapewnienie naturalnego przebiegu programu, np. przechodzenie przez proces i rozwijanie go poprzez wprowadzanie jednego kroku, a następnie kolejnego, który naturalnie po nim następuje.

Regularnie przeprowadzaj ewaluację - Poproś pracowników o wypełnienie formularza oceny po zakończeniu sesji szkoleniowej i poproś o informacje zwrotne na temat tego, co można by zrobić inaczej. Zapytaj też, czy podczas sesji było im wygodnie, ponieważ ma to wpływ na stopień przyswojenia wiedzy. Jeśli nie, kup wygodne, zabawne krzesła do biurka, aby dodać dodatkowy element do szkolenia! Pomoże to także zidentyfikować ewentualne słabe punkty lub obszary wymagające poprawy. Można również przeprowadzić kontrolę wśród pracowników po upływie około miesiąca od szkolenia, aby dowiedzieć się, jak szkolenie sprawdziło się w praktyce, np. kiedy wdrożyli je do swoich codziennych praktyk zawodowych, i czy przyniosło znaczącą różnicę, czy też nie.

Przyjrzyjmy się, jak powinien wyglądać skuteczny proces oceny:

Powyższy schemat przedstawia model Kirkpatricka, o którym wspominaliśmy wcześniej, i naprawdę dobrze łączy się z ideą ewaluacji i sprawdzania, czy program szkoleniowy spełnia ogólne cele.

Często zadawane pytania (FAQ)

W tym momencie Twoje ogólne zrozumienie zagadnień związanych ze szkoleniami i rozwojem pracowników powinno być już dość dogłębne, ale podsumujmy je kilkoma najczęściej zadawanymi pytaniami, aby wszystko zebrać w całość. Pamiętaj, że szkolenia i rozwój personelu mogą nie przynieść natychmiastowych rezultatów, ale z czasem pojawią się korzyści, zarówno dla firmy, jak i dla samych pracowników.

Co to jest szkolenie pracowników i co to jest rozwój pracowników?

Szkolenie personelu to przekazywanie pracownikom wiedzy i umiejętności na różne tematy, np. na temat nowego systemu oprogramowania lub nowej metody pracy. Rozwój personelu to pomoc pracownikom w osiągnięciu ich ogólnych celów, np. odbycie kursu, który zakończy się uzyskaniem akredytowanych kwalifikacji. Plan rozwoju pracowników zawsze będzie zawierał szkolenia pracowników w różnych formach.

Te dwa pojęcia można łatwo pomylić i choć pod wieloma względami funkcjonują równolegle, różnią się subtelnie pod względem sposobu działania i celu. Rozwój pracowników powinien być tematem, którego dotyczy ocena pracowników. Stworzenie planu rozwoju dla każdego pracownika gwarantuje, że potencjał zostanie wykorzystany, a pracownicy będą mieli poczucie, że inwestujesz swój czas i energię w ich dobre samopoczucie i talenty.

Czy szkolenie nie jest dodatkowym kosztem dla firmy?

Szkolenia kosztują, ale można nimi zarządzać, a bez tych dodatkowych kosztów firma ryzykuje, że pozostanie w tyle i przejdzie do konkurencji. Szkolenia online mogą obniżyć koszty, np. nie trzeba płacić instruktorowi, a webinaria są tanią i bardzo skuteczną metodą szkolenia pracowników. Koszty początkowe zwrócą się z nawiązką przynajmniej w ciągu roku.

Jakie są korzyści dla firmy wynikające ze szkolenia i rozwoju pracowników?

Korzyści dla firmy są niezliczone, ale najważniejsze z nich to:

  • Wiedza pracowników jest aktualna i na bieżąco aktualizowana
  • Utrzymanie wysokiej jakości pracowników
  • Łatwe przyciąganie nowych talentów
  • Utrzymanie przewagi nad konkurencją
  • Wyższe morale wśród pracowników oznacza większą wydajność i większe zyski.

Jakie są korzyści dla pracownika wynikające ze szkolenia i rozwoju personelu?

Również w tym przypadku korzyści dla pracownika są niezliczone, ale najważniejsze z nich to

  • Umiejętności, które można wykorzystać w przyszłości
  • Inwestycja w przyszłość pracownika
  • Pomaga pracownikowi poczuć się docenionym i zwiększa jego pewność siebie
  • Pomaga pracownikom czuć się lepiej w swojej roli i zmniejsza ilość zmartwień związanych z pracą.

Wnioski

Nie da się ukryć, że szkolenia i rozwój pracowników powinny zajmować wysokie miejsce na liście ważności każdej firmy. Jeśli chodzi o wyprzedzanie konkurencji i utrzymywanie świeżych i aktualnych umiejętności, naprawdę nie ma innej opcji. Co więcej, z każdym kolejnym postępem technologicznym należy przeprowadzać nowe szkolenia, aby mieć pewność, że każdy, kto musi wiedzieć, jak dana technologia działa, wie o niej dobrze.

W związku z tym kluczowe znaczenie ma zapewnienie wdrożenia właściwego programu szkoleniowego. Istnieje wiele modułów, z których można skorzystać, takich jak programy szkoleniowe online i webinaria, ale organizacja może także zaprojektować własny kurs szkoleniowy i przekazać go pracownikom. Przeprowadzając dogłębną analizę szkolenia przed jego zaplanowaniem, można mieć pewność, że szkolenie będzie ukierunkowane, ale również interesujące i przyciągające uwagę.

Wierzymy, że praktyka czyni mistrza, więc zacznij ćwiczyć z pomocą różnych sesji szkoleniowych, podobnych do tych genialnych z poniższego filmu!

Jakie są Twoje przemyślenia na temat szkoleń i rozwoju? Czy jako pracownik darzysz je dużym szacunkiem? A może uważasz je za niepotrzebne zadanie w godzinach pracy? Jeśli jesteś pracodawcą, czy szukasz sposobów, aby ulepszyć swoje programy szkoleniowe, czy może już opracowałeś skuteczną metodę? Jeśli tak, podziel się swoimi przemyśleniami!