Wskazówki dotyczące wyboru odpowiednich krzeseł biurowych
30 kwietnia 2022 Drukarki i druk laserowyKrzesło to nie tylko coś, na czym można usiąść. O nie! Krzesło to coś, co ma służyć celowi, to pewne, ale to także coś, co powinno być pomocne, coś, co powinno pomóc Ci uniknąć bólu pleców i innych nieprzyjemnych dolegliwości, a także coś, co powinno pełnić funkcję dekoracyjną.
Jeśli myślałeś, że krzesło to tylko krzesło, pomyśl jeszcze raz!
Jeśli chcesz wyposażyć swoje miejsce pracy w nowe meble biurowe, masz przed sobą wiele możliwości. Nie chodzi tylko o stół recepcyjny i inne niezbędne elementy wyposażenia, ale także o wybór odpowiednich krzeseł biurowych dostosowanych do potrzeb pracowników, które będą pasować do całego wystroju i marki.
Aby pomóc Ci znaleźć najlepsze krzesła biurowe dla Twojej konkretnej przestrzeni, musimy najpierw dowiedzieć się wszystkiego o typach krzeseł biurowych, na które możesz się zdecydować, a także o dodatkach, na które powinieneś zwracać uwagę.
Kilka słów o ergonomii
Większość sklepów z meblami biurowymi ma w swojej ofercie krzesła ergonomiczne. Jeśli masz pracowników, którzy spędzają dużo czasu przy ekranie komputera, to ergonomia musi być na twoim celowniku.
Ergonomiczne krzesło biurowe można dostosować do osoby, która w nim siedzi. Ramiona można regulować, a nawet zdejmować, wysokość można regulować, kąt odchylenia i nachylenie. Większość tego typu krzeseł posiada również wbudowane podparcie lędźwiowe, które można regulować, np. naciskając mały balonik z boku, który pompuje i opróżnia część podparcia lędźwiowego.
Choć ergonomiczne krzesło może kosztować nieco więcej niż zwykłe, jest to niezbędne dla zdrowych pracowników.
Oceń, jakich rodzajów siedzisk potrzebujesz
Zanim zaczniesz robić zakupy, musisz wiedzieć, jakich krzeseł potrzebujesz. Czy masz dużą recepcję? Jeśli tak, potrzebujesz krzeseł do recepcji. Czy w biurze pracuje duża liczba osób? Jeśli tak, należy zastanowić się nad liczbą krzeseł, które trzeba będzie kupić, ponieważ czynnikiem decydującym będzie koszt. Czy potrzebne są duże krzesła do sal konferencyjnych? Również w tym przypadku należy uwzględnić to w swoim spisie przed rozpoczęciem zakupów.
Po sporządzeniu listy potrzebnych krzeseł oraz ich rodzajów można zacząć zawężać wybór jeszcze bardziej.
Wiedza o mechanizmach
W tym miejscu zakupy krzeseł biurowych mogą stać się skomplikowane! Wspomnieliśmy już o ergonomii i o tym, że krzesło powinno być regulowane, a istnieją różne rodzaje mechanizmów, które pozwalają na odpowiednie dopasowanie krzesła. Do głównych typów należą:
- Stałe oparcie
- Stały kontakt z oparciem
- Oparcie skrętne asynchro
- Asynchroniczne
- Blokada przechyłu
Każdy typ krzesła biurowego nieco się różni, więc który jest najlepszy dla Ciebie?
Mechanizm krzesła z oparciem stałym jest typem zwykłym, tzn. można je przesuwać w górę i w dół, można regulować oparcie, a kąt oparcia jest stały, tzn. nie przesuwa się. Z drugiej strony, krzesło z oparciem kontaktowym umożliwia dowolne przesuwanie oparcia, a także przesuwanie części siedzącej (tej, na której się siedzi) na zewnątrz i do wewnątrz. Oparcie zawsze jednak dotyka pleców, stąd nazwa.
Asynchro Torsion i asynchro mogą wydawać się skomplikowane, ale w rzeczywistości takie nie są. Asynchro jest doskonałym wyborem do pracy przy komputerze, ponieważ można je całkowicie wyregulować i znaleźć najwygodniejszą dla siebie pozycję. Nazwa pochodzi stąd, że przez cały czas jest on zsynchronizowany z wymaganiami ciała dotyczącymi pozycji.
W tej sytuacji wysokość krzesła jest blokowana za pomocą dźwigni, podobnie jak odchylenie do przodu i do tyłu. Do odpowiedniej regulacji służy pokrętło umieszczone z boku.
Wszystkie te rodzaje krzeseł są regulowane, ale w nieco innym stopniu, dlatego należy wiedzieć, co preferują pracownicy i jakie są ich wymagania. Krzesła typu asynchro są idealne do długotrwałego korzystania z komputera. W takim przypadku można zakupić kilka zabawnych krzeseł biurkowych, które można schować i przynieść, gdy są potrzebne.
Inne kwestie, o których należy pamiętać
Nie chodzi tylko o sposób regulacji krzesła, ale także o dodatkowe elementy. Należą do nich:
- Podłokietniki, które można odpowiednio regulować lub zdejmować
- Możliwość obracania i odchylania
- Podparcie lędźwi
- Wyściełanie siedziska
Podłokietniki nie są jednolitym dodatkiem do krzeseł - niektórzy je lubią, inni nie. To, czego wymagają, zależy od osoby siedzącej na krześle. Wystarczy przeprowadzić szybką ankietę, aby się tego dowiedzieć, ale jeśli pracownicy mają trudności z wstawaniem i schodzeniem z krzesła, podłokietniki mogą być bardzo przydatnym narzędziem.
Możliwość obracania i odchylania nie zawsze jest gwarantowana, choć mogłoby się tak wydawać! Nie wszystkie krzesła są wyposażone w kółka, ale do pracy przy komputerze warto wybrać krzesło, które ma taką możliwość. Krzesła do sal konferencyjnych nie muszą mieć tej funkcji, podobnie jak krzesła do recepcji.
Kolejną kwestią jest komfort. Podparcie lędźwi nie zawsze jest standardowo dodawane do krzeseł, ale jest bardzo przydatne dla osób, które siedzą przez dłuższy czas. Można je regulować za pomocą pompki, o czym wspominaliśmy wcześniej. Jeśli Twoje krzesła nie mają takiego podparcia, możesz kupić podkładki, które mocuje się do oparcia krzesła i które spełniają tę samą funkcję.
Wybierz krzesło biurowe, na którym użytkownik będzie siedział wygodnie. Najlepiej byłoby, gdyby z każdego krzesła korzystała tylko jedna osoba, co umożliwiłoby ustawienie go na stałej wysokości i wykorzystanie innych ustawień osobistych. Najlepszą praktyką jest znalezienie krzesła, na którym można wygodnie siedzieć i które ma oparcie zapewniające podparcie lędźwi. Warto również zwrócić uwagę na wyściółkę. Nie chcesz, aby pracownicy przez cały dzień siedzieli na twardych krzesłach - jest to nie tylko bardzo niewygodne, ale może również powodować dodatkowy nacisk na podstawę kręgosłupa. Wystarczająca ilość wyściółki zapewniającej wsparcie pomoże pracownikom czuć się komfortowo i uniknąć bólu pleców.
Kto korzysta z krzesła?
Jakie są Twoje zasady dotyczące miejsc siedzących? Czy w biurze obowiązuje zasada hot-desking, czy też przy każdym biurku cały czas siedzi jedna osoba? Często najlepszym rozwiązaniem dla pracowników jest posiadanie własnego, osobistego krzesła, które można odpowiednio wyregulować i ustawić tak, aby mogli wracać do pracy dzień po dniu.
Oczywiście bardzo popularny staje się hot-desking i inne elastyczne opcje pracy, a to oznacza, że każdy może siedzieć na danym miejscu w dowolnym czasie. Oznacza to, że możliwość regulacji jest jeszcze ważniejsza, a także, że możliwa jest łatwa regulacja, która nie jest zbyt czasochłonna.
Zakup odpowiedniego typu krzesła biurowego do miejsca pracy nie jest najłatwiejszą rzeczą na świecie i wymaga zrozumienia tego, co jest na rynku, a także dogłębnego zrozumienia swojego personelu. Odrabiając pracę domową przed rozpoczęciem zakupów, możesz mieć pewność, że wybierzesz właściwą opcję, oszczędzając w ten sposób czas i wysiłek w dłuższej perspektywie, a także pieniądze.
Pamiętaj, że nie chodzi tylko o krzesła do pracy przy komputerze, ale także o inne wymagania dotyczące miejsc siedzących. W recepcji może być potrzebne miejsce do siedzenia, a jego ilość zależy od wielkości organizacji. Jeśli masz stołówkę lub strefę odpoczynku, tam również potrzebujesz miejsc siedzących, a w salach konferencyjnych również muszą znajdować się krzesła. Każdy z tych obszarów ma inne wymagania i nie wszystkie mają takie same potrzeby w zakresie miejsc siedzących. W stołówkach i salach konferencyjnych można używać standardowych krzeseł bez kółek lub rolek, w recepcjach sprawdzają się sofy lub kostki, a w standardowych pomieszczeniach biurowych zazwyczaj potrzebne są krzesła na kółkach. W przypadku pomieszczeń, w których odbywają się przerwy w pracy lub stref współpracy, można rozważyć zastosowanie kabin do przerw, stołków lub krzeseł siatkowych, aby odmienić wygląd i zaspokoić konkretne potrzeby.
Czy znalazłeś jakieś inne istotne punkty podczas zakupów krzeseł biurowych w przeszłości? Na jaki typ krzesła ostatecznie się zdecydowałeś i czy uważasz, że dokonałeś właściwego wyboru? Podziel się swoimi zaletami i wadami wybranych krzeseł i być może pomożesz komuś, kto ma trudności z wyborem odpowiedniego krzesła biurowego do swojego miejsca pracy.